Wymagane dokumenty
W zależności od sprawy:
1.
2. Załączniki:
- dokumenty potwierdzające wysokość uzyskiwanego dochodu przez podatnika, małżonka oraz osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym, w szczególności takie jak: zaświadczenie o dochodach, odcinki emerytur lub rent - kopie, zaświadczenie o zarejestrowaniu wnioskodawcy jako bezrobotnego lub kopia dowodu pobieranego zasiłku, inne dokumenty potwierdzające wysokość uzyskiwanego dochodu
z innych źródeł, - dokumenty potwierdzające wysokość wydatków ponoszonych przez podatnika w szczególności takie jak: udokumentowane wydatki ponoszone
na utrzymanie mieszkania (kopie rachunków za czynsz, wodę prąd ,gaz i inne obowiązkowe opłaty), potwierdzenie ewentualnych kosztów leczenia (wypisy ze szpitala, kopie rachunków za leki, itp.), potwierdzenie wydatków ponoszonych na naukę ( kopie rachunków, dowodów zapłaty), - kopie ewentualnych umów spłat zaciągniętych kredytów bankowych,
- kopia orzeczenia o niepełnosprawności lub innych dokumentów potwierdzających stan zdrowia podatnika w przypadku trudnej sytuacji zdrowotnej,
- inne dokumenty potwierdzające ważny interes podatnika lub ważny interes publiczny,
- w przypadku gdy wnioskujący jest osobą prowadzącą działalność gospodarczą lub rolniczą, ubiegającą się o ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych stanowiącą pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie wymagane są dodatkowo dokumenty takie jak:
1) wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz w ciągu dwóch poprzedzających lat podatkowych, albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie (wzór oświadczenia:
2) informacje niezbędne do udzielenia pomocy de minimis
lub pomocy de minimis w rolnictwie według załączonych formularzy,
3) Oświadczenia o formie prawnej i wielkości beneficjenta:
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy Nowogródek Pomorski
ul. Mickiewicza 15
74-304 Nowogródek Pomorski
Referat Finansowy (pok. 5) - stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat
Opłaty
Nie pobiera się.
Termin i sposób załatwienia
Do 60 dni od dnia złożenia wniosku w formie decyzji.
Podstawa prawna
art. 48 §1 oraz art. 67a §1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2019 r. poz. 900 z późn. zm.)
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Wójta Gminy Nowogródek Pomorski w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Dodatkowe informacje, uwagi
1. W przypadku nie załatwienia sprawy we właściwym terminie organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu i wyznacza nowy termin załatwienia sprawy (zgodnie z art. 140 ustawy Ordynacja podatkowa).
2. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
Wersja Nr 4