Wymagane dokumenty
Wypełniony formularz :
- Zgłoszenie wymeldowanie z miejsca pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące
2. Dowód osobisty lub odpis skrócony aktu urodzenia osoby niepełnoletniej nieposiadającej dokumentu stwierdzającego tożsamość.
3. W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
- pisemne pełnomocnictwo do zameldowania,
- dowód osobisty pełnomocnika lub w uzasadnionym przypadku inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości.
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy Nowogródek Pomorski
OriSO - Ewidencja Ludności pok. 7
Podinspektor ds. Obywatelskich Urszula Wolak
Opłaty
Nie pobiera się.
Termin i sposób załatwienia
Od ręki.
Podstawa prawna
Podstawa prawna: art. 15 ust. 1 w zw. z art. 23 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych ( Dz. U. z 2010r. Nr 167, poz. 1131 z późn. zm.)
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 19 grudnia 2012 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych ( Dz. U. z 2012r., poz. 1475 ze zm.) oraz ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej ( Dz. U. z 2006r. Nr 225 poz.1635 z późn. zm)
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Dodatkowe informacje, uwagi
Wymeldowania należy dokonać osobiście. Za osoby niepełnoletnie lub ubezwłasnowolnione obowiązku wymeldowania dokonują rodzice lub opiekunowie prawni.
wersja nr 3