Wymagane dokumenty
- Zgłoszenie pobytu stałego - (odrębny dla każdej osoby meldującej się, również dla dziecka)
- Akt własności mieszkania
- Do wglądu:
- dowód osobisty
- książeczka wojskowa (dotyczy osób podlegających ewidencji wojskowej)
- decyzja o przydziale lokalu (umowa najmu) lub akt własności budynku mieszkalnego (wypis z księgi wieczystej) lub w przypadku dziedziczenia- dodatkowo prawomocne postanowienie sądu o nabyciu spadku - oryginały dokumentów
- akt urodzenia dziecka z adnotacją o wymeldowaniu z ostatniego miejsca pobytu stałego (dotyczy przybyłych spoza ............)
- w przypadku pełnoletniej osoby poświadczenie wymeldowania, jeżeli poprzednie miejsce pobytu stałego było w innej gminie
- prawomocne postanowienie sądu ustalające miejsce pobytu dziecka (gdy rodzice są rozwiedzeni lub mają różne miejsca pobytu stałego)
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Gminy Nowogródek Pomorski
OriSO Ewidencja Ludności pok. 7
Podinspektor ds. Obywatelskich Urszula Wolak
Opłaty
Nie pobiera się.
Termin i sposób załatwienia
Od ręki.
Podstawa prawna
Podstawa prawna: art. 4 ust. 1, art. 5, art. 6, art. 9, art. 9a, art. 9b. art. 10, art. 11, art. 13 - w zw. z art. 2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych ( Dz. U. z 2015 r. Nr 167 poz. 1131z późn. zm.)
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Dodatkowe informacje, uwagi
1. Osoba meldująca się powinna uzyskać na formularzu "zgłoszenie pobytu stałego":
o potwierdzenie faktu zamieszkiwania dokonane przez najemcę, właściciela lokalu
2. Obowiązku meldunkowego należy dokonać w obecności najemcy, właściciela, którzy muszą okazać dokument stwierdzający tożsamość.
3. Jeżeli akt notarialny dotyczy wyłącznie własności (wieczystego użytkowania) działki, należy okazać zgłoszenie do użytkowania budynku mieszkalnego lub zezwolenie na użytkowanie budynku (pomieszczenia) mieszkalnego - wydane przez organ nadzoru budowlanego.
4. W przypadku braku zgody właściciela, najemcy lokalu na zameldowanie należy złożyć podanie - wzór podania lub
wersja nr 3